EHBO, Staking en feestjes - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu EHBO, Staking en feestjes - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu

EHBO, Staking en feestjes

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

04 Maart 2015 | Spanje, Arrasate

Jaaaaaawel, jawel. Weer een week voorbij (& een dag, sorry voor de trouwe lezers ((en een beetje autistjes)) die al vroegen waar mijn update bleef). Genoeg mee gemaakt, dus ga er goed voor zitten. Deze keer houd ik het kort en bondig. Het is tenslotte 11 uur geweest en morgen moet ik om 8 uur weer braaf in de klas zitten voor een super interessante les.

Dinsdagavond heb ik samen met twee jongens uit mijn klas muziek kunnen maken. Toch wel fijn om niet volledig te hoeven afkicken. Ook waren onze trouwe fans aanwezig om ons te supporten. Na een paar liedjes om op te warmen, hebben we er heel wat weggespeeld.

Woensdag was de EHBO-dag. Overdag hadden we niet veel gedaan maar we besloten 's-avonds om kip kerrie met rijst te maken. Fantastisch idee, we hadden namelijk eindelijk potjes saus gevonden. Geloof me, je kan er hele speurtochten voor kinderfeestjes om heen maken hier. Toen we gingen koken stond ik net zoals Herman de Blijker elke week op z'n vaste prikje doet de kip lekker gaar te bakken (ook ongeveer net zo lekker). Natasja was de rijst aan het regelen. Toen zat de pan iets te vol. Toen besloot ze er wat water uit te gieten. Toen pakte ze de pan. Toen wilde ze naar de gootsteen lopen. Toen viel er water uit de pan. Kokend water. Op Natasja's been. Wat een drama. Wij hebben haar ongeveer onder de douche gezet. Guusje was voor de mentale steun en ik voor de praktische. Ik heb nog nooit zo snel de trap afgerend. Ondertussen sprak ik wat berichtjes in naar mijn ouders voor hulp. Geloof me, hoe oud je ook wordt, het advies van je ouders blijft altijd een redder in nood. Ik bij de farmacia wat spullen gehaald in m'n allermooiste Spaans (grapje, ze sprak gelukkig Engels). Toen hebben we Natasja ingesmeerd met zalf en haar ingepakt met verband en uiteindelijk nog genoten van onze kip kerrie. Oké hij was lekker. Maar hij was het niet waard. We waren zo geschrokken. Inmiddels zit er een paarse plek op haar been, geen zorgen, dit schijnt normaal te zijn. Guus en ik doen ons best om het in de gaten te houden. 'S avonds zijn we zelfs nog even naar de Irish Pub geweest met wat klasgenoten omdat er de volgende dag een staking zou zijn. Helemaal leuk. Staking betekent geen school.

Donderdag hadden we dus vrij maar we hebben wel Spaanse les gehad en 's avonds maar besloten om niet naar Pintxopote te gaan (ivm ons bouwpakketje aka Natasja, zoals Guus haar heel lief noemde de afgelopen week).

Vrijdag hebben we besloten onze dag nuttiger te besteden en zijn we wezen zwemmen. We hebben een abonnementje afgesloten. Komende drie maanden onbeperkt sporten, zwemmen, alles er op en er aan voor 30 euro. Niks te klagen.

Zaterdag hebben we 's avonds een feestje gehad van een andere erasmus student. Iedereen nam zijn eigen beleg en drinken mee. Het begon al om 6 uur dus we besloten de bus van 1 uur te nemen. Stonden wij daar heel lief te wachten. Wat bleek, we stonden bij de verkeerde halte. Goede bedoelingen leiden tot teleurstellingen. Alhoewel, we moesten nu verplicht terug naar het feestje. Geen schande. We hebben nog een hele leuke avond gehad en de eerst volgende bus daarna hadden we wel gehaald.

Zondag hebben we niets boeiends gedaan, beetje voor school gewerkt en geskyped. Zoals ik zei, niks boeiends. Maar om de vraagtekens bij mijn geliefde vrienden met autistische trekjes weg te houden, wilde ik deze dag wel even benoemen.

Maandag was ik weer vrij. Ook de Spaanse les ging niet door, verplaatst naar vrijdag. Helemaal mooi. 'S avonds hebben we wel salsa les gehad. Deze keer ging het me gelukkig een stuk beter af. Ik was trots genoeg om het op straat te doen. Ik bedoel, als je dan iets kan, waarom dan niet gelijk op straat? Dus daar stond ik dan, bezweet en wel in m'n sportkleren op straat, muziekje vanaf de telefoon, m'n salsa dansje te doen. Ik ben hem nu al weer vergeten. Gelukkig hebben we de film nog.

Dinsdag (gisteren) had ik een fantastische les. 2 uur en een kwartier facebooken. Want ICT in het onderwijs is zó belangrijk. Uiteraard kan je dan alleen maar ja knikken. Het is tenslotte 8 uur en wat is er beter dan rustig wakker worden achter je laptop. 'S middags hebben we boodschappen gedaan. Moet ook gebeuren. Met alle kilo's zijn we door het halve dorp gelopen, alles is afgezet ivm nieuwe prullenbakken. Prullenbakken zoals in Nederland met een pasje. Heel vertrouwd. Daarna nog wat trappen. Ik kan je vertellen, het stond gelijk aan mijn work-out. Die heb ik dan ook laten zitten. 'S avonds ben ik vroeg naar bed gegaan, omdat ik mij niet lekker voelde. Dit heerst hier. Geen gekke dingen.

Vandaag heb ik eerst uitgeslapen, toen huiswerk gemaakt voor de Marnix en toen naar school geweest. We hadden een hele interessante rondleiding door het dorp waar mijn school is. Vooral het koffie drinken was erg leerzaam. Oké gekkigheid, maar het was wel erg leuk om weer met de locals op te trekken.
Toen zijn we naar de sportschool geweest, even wat kracht trainingen gedaan. Ook heb ik 50 calorieën mogen weg spinnen (als je snapt wat ik bedoel haha). En dat binnen vijf minuten. Als afsluiting hebben we nog 25 baantjes gezwommen in 23 minuten. Pretty proud. Al bij al, ik was wel helemaal kapot.

De was wordt hier goed bijgehouden, een droger hebben we echter niet. Wat hadden we bedacht: we gaan ons beddengoed drogen bij de campus van de universiteit (twee straten verderop). Dit is helaas niet helemaal legaal, maar je moet creatief zijn hier. Wachten op droge kleren duurt hier een baard met dit typische Baskische weer. Het zou drie kwartier duren. Wij ondertussen wat kaartspelletjes gedaan. Wij terug naar de droger. Alles nog steeds zeiknat. Opnieuw de droger. Wij weer kaartspelletjes gedaan. Leuke gesprekken gevoerd (haha, ben je al benieuwd?). Terug naar de droger. De helft droog, de helft nat. Great. Ofterwijl: creatief zijn heeft af en toe geen zin en illegaal zijn ook niet. We hebben het nu als nog opgehangen. Toch maar wachten op die baard. En een droge was.

en het goede nieuws: ik heb huiswerk gedaan. Artikelen gelezen. Ja, het eerste huiswerk voor hier is verricht.

oja, eindelijk kan ik jullie jaloers maken. Vanaf morgen t/m volgende week vrijdag wordt het lekker weer. Jullie jaloers? Jade niet. Want die gaat het meemaken! Ze komt van zondag tm donderdag. IK KAN NIET WACHTEN. Om twee redenen; 1) mijn zorgdossier is dan eindelijk ingeleverd en 2) IK ZIE EINDELIJK MIJN DUSHI WEER!!

Even terugkomend op het weer: Zaterdag wordt het zonnig en 22 graden. Ik ga genieten.
Slaap lekker en dikke kusjes uit Arrasate.

Ps. dat kort en bondig is niet helemaal gelukt. Sorry, het zit niet zo in mijn karakter denk ik. Rik, herken je dit? Haha, ja ook reflecteren op mezelf gaat steeds beter.

(PS. Foto's komen later!)

  • 05 Maart 2015 - 08:43

    Els:

    Ik zie zo alles voor me! Leuk hoe je schrijft.
    Ennuh de app. Thuisarts is errugg handig!!
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6883

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Internationale minor

Landen bezocht: