Carnaval en de eerste schooldag - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu Carnaval en de eerste schooldag - Reisverslag uit Arrasate, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu

Carnaval en de eerste schooldag

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

17 Februari 2015 | Spanje, Arrasate

De eerste week zit er al weer op! En we hebben genoeg leuke dingen mee gemaakt. Ofterwijl: tijd voor een nieuwe blog!

We hebben bijna heel week gekookt en alleen zondag zijn we kebab wezen halen. Wel hebben we ontdekt dat we toch iets beter boodschappen moesten gaan doen (lees: goedkoper). Na een kort beraad hebben we afgesproken dat we over gaan op aanmaak limonade in plaats van frisdrank. Wat blijkt, ze verkopen hier geen aanmaak limonade. Oja, mijn meegenomen fles uit Nederland is op. Sad story. Uiteindelijk hebben we wel boodschappen gedaan voor de komende week voor nog geen 35 euro, ja je leest het goed: 35 euro!! (Jaad, ik doe de leestekens zeker weer niet goed...? Oeps!)

Oke, nu wat leuks:
Afgelopen vrijdag gingen we met z'n drieën het stadje in. Even kijken hoe het leven hier is op een vrijdag. Dit viel niet tegen. We hebben wat gedronken bij een (inmiddels onze stam-) kroeg. We moeten nog steeds wennen aan de prijs voor een wijntje, deze varieert tussen de 90 cent en de 1,10 euro. Belachelijk goedkoop. Al snel kwamen een aantal Spaanse jongens bij ons zitten om te vragen waar we vandaan kwamen en of we de hoofdstad van Honduras wisten. Dit wisten we niet, dus we waren hem een drankje schuldig. Goede opening voor een leuke avond! Na wat gekletst te hebben, hebben de jongens ons uitgenodigd om mee te gaan met carnaval de dag erna.

Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen. Toen zijn we naar de winkel wezen hardlopen, om daar een carnaval outfit te scoren. Uiteindelijk zijn we voor de sergeants gegaan. Het rokje was iets te kort voor mijn normen, vandaar dat ik er uiteraard een broekje onder heb gedaan pap. No worries.

En toen... Carnaval:
'S avonds zijn we van barretje naar barretje gegaan, wat heel normaal is hier. Dit doen ze elke donderdag. Iedereen was verkleed. Hele gezinnen waren verkleed als zebra's, minions, pikathu's (geen idee hoe je dat schrijft), smurfen en kwallen. We hebben uiteindelijk een hele leuke carnaval gehad en een aantal leuke plekken gezien om nog eens naar terug te gaan.

Zondag hebben we vooral rustig aan gedaan om energie te sparen voor maandag, onze eerste schooldag. Wel heb ik 's avonds nog geskyped met de kring. Dat was echt een heerlijk momentje, want we hebben een spel gedaan en ik kon gewoon mee doen. Dat mis ik hier wel, spelletjes... Thanks voor de leuke avond in elk geval lieve mensen!

Maandag hadden we onze eerste schooldag. We begonnen om 10 uur en we hebben daar onze klasgenoten ontmoet. Korte samenvatting: de Benelux wordt goed vertegenwoordigd. Voor de rest zijn er nog mensen uit Polen, Letland en Hongarije. En ik heb een schoolpasje gekregen van de universiteit hier. I feel like a nerdie.

We hebben ook ons rooster gekregen. Shocking. Ik heb 3 dagen les. Op dinsdag en donderdag van 8 tot 1 uur en op woensdag van 2 tot 4 uur. Ik denk dat ik het heel zwaar ga krijgen. Ik ben helaas niet ingedeeld bij het vak dat ik had gekozen, maar goed, can't have it all.

We hebben ook gelijk onze eerste les gehad. Hier kan ik weinig nuttigs over zeggen. Sorry, haha.

'S middags zijn we boodschappen wezen doen (dit zijn dus die boodschappen van nog geen 35 euro). Toen heb ik thuis gekookt, mijn lievelingseten! Pasta met roomsaus, broccoli, kip en tomaat. Eerlijk is eerlijk mam, ik krijg steeds meer respect voor het eten dat u maakt. Hoe erg ik m'n best ook deed, het smaakte niet zoals thuis. What is the secret?!
Daarna zijn we weer in onze stamkroeg geweest, waar we de andere Erasmus studenten beter hebben leren kennen. Guusje was de nieuwe medewerker en nam het werk van de barman over. Dit deed ze erg goed, toppertje! Na een leuke avond zijn we weer naar ons appartementje gegaan.

Helaas heb ik gisteren gehoord dat ik m'n zorgdossier nog niet heb gehaald. Dus als ik klaar ben met het schrijven van m'n blog ga ik aan school werken.

Ik wilde even zeggen dat ik iedereen heel dankbaar ben voor alle lieve berichtjes, appjes, enzv. Sorry dat ik niet altijd antwoord, ik merk dat ik te weinig tijd heb. Ik lees alles en ik ben jullie dankbaar voor alle interesse.

Oja, nog een paar leuke feitjes:
- We wonen op de 5 verdieping dus het zijn 10 trappen voordat we boven zijn. En nee, er is geen lift.
- We leven in dit huis met kleine kacheltjes, er is geen verwarming. Freezing my hands off.
- Als we de kacheltjes en de theezetter tegelijk aan zetten valt de stroom uit.
- Het regent nu al 4 dagen.
Just to give you an idea of how it is over here.

Heel veel liefs uit het regenachtige Baskenland. (Ja echt, Spanje & Baskenland zijn totaal andere dingen...)

  • 17 Februari 2015 - 19:28

    Omi Woudenberg:

    Bedankt Sif. voor je gezellige blog + foto's. Je hebt ons weer leuke ogenblikken bezorgd! Groetjes òòk aan je huisgenootjes.

  • 17 Februari 2015 - 21:47

    Willem:

    Dag Sifie,

    Je doet t goed, leuk al die berichten. Voordat je weg bent ken je alle in en outs. Vind t wel geinig dat je aan t koken bent geslagen. ;-) Gewoon volhouden, t wordt langzaam net zo lekker als thuis. En dan... komen wij proeven:-)
    carnaval op zijn Basks, nog eens iets anders als op zijn Limburgs. Je kan dus met een kleine portemonnee ladderzat worden... , toch?
    Die Honduras jongens, ook niet op hun achterhoofd, wel leuk. Ik hoop dat je warme sloffen,voetwarmers en anders 5 p sokken hebt... hi,hi Brrr.
    Over een maand of wat lach je ons allemaal uit.
    ps: heb al wat muziek van R ontvangen. Leuk! Cu W

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6888

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Internationale minor

Landen bezocht: