Hollanda in the house! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu Hollanda in the house! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu

Hollanda in the house!

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

22 April 2015 | Spanje, Valencia

Vol stress kom ik aan op het vliegveld om Jade, Rik & Willem op te halen. Ik hou niet van te laat komen en toch was ik tien minuten te laat. Achteraf bleek de stress voor niks want ik heb alsnog ruim tien minuten gewacht. Maar het was het wachten waard.

Vol trots liet ik mijn appartementje aan mijn gasten zien. Ik had speciaal de bedden klaar gemaakt en boodschappen in huis gehaald van mijn skirre studenten inkomen maar dit werd niet gewaardeerd. Tenminste, niet die avond, later in de week werd dit gecompenseerd. De slaap werd meer gewaardeerd. De volgende ochtend moest ik om 8 uur op school ZIJN. Dit viel zwaar na een nachtje van 4 uur slaap, maar het was het dubbel en dwars waard. Toen ik 's middags thuis kwam hadden Jade, Rik en Willem boodschappen gedaan. Allemaal lekkere dingetjes! JAMMIE.

'S avonds zijn we naar de studentenavond geweest. Deze werd snel verpest door de regen en we besloten naar huis te gaan om te leren klaverjassen. We hebben dit uiteindelijk nog een poosje gespeeld en uiteraard hebben team Rik & Sifra gewonnen.

Vrijdag ochtend was het weer troosteloos. Bah. Niet alleen ik werd er verdrietig van, ook drie vakantiegangers waren teleurgesteld. En dit druk ik netjes uit. Toen hebben we heel spontaan bedacht om een auto te huren en te rijden naar het warmste deel van Spanje. Binnen een half uur was de auto geregeld. Overdag hebben we met elkaar ontbeten, nog meer boodschappen gedaan, nog meer geklaverjast en vooral rustig aan gedaan. 'S avonds hadden we nog een geslaagd huisfeestje. Altijd leuk.

Zaterdagochtend zijn we naar Vitoria gegaan om de auto op te halen. De reis naar de auto was pittig zwaar en toen we in de auto zaten, zijn we bij het eerste tankstation gestopt om even bij te komen. De reis ging voorspoedig en 's middags kwamen we aan in het prachtige Valencia. Jade en ik hebben Ligretto gespeeld op de achterbank. We zullen het maar even niet over de uitslag hebben. 'S avonds zijn we opzoek gegaan naar een hostel. Deze was op twee minuten loop afstand van het strand. Toen hebben we wat gegeten, over het strand gewandeld en spelletjes gedaan. Vooral het avond eten was een succes, mijn spontaan gekozen (ogen dicht en wijs er eentje aan, want ik begrijp geen Spaans) inktvis gerecht was erg geslaagd. Vooral de mannen waren een beetje klaar met mijn ogen dicht kies manier. De dag ervoor had ik namelijk broodjes zeewier gekozen, zonder dat ik het wist. Deze zagen er zo aantrekkelijk uit, dat ik naar de wc ben gevlucht met een onaangebroken broodje en deze heb geloosd in de prullenbak. En nu mag ik nooit meer kiezen zonder dat ik weet wat het is.

Zondag hebben we de wekker vroeg gezet en zijn we de stad gaan bezichtigen. We zijn onder andere naar de stad op water geweest en daar hebben we hele fotoshoots gehouden. Vooral de mannen konden dit erg waarderen. Vervolgens zagen we een bal op het water waar je in kan lopen. Na lang overhalen, is Jade uiteindelijk gegaan. Wat een held. Ook hebben we uiteraard gegeten bij de mac, dit smaakte beter dan de inktvis van de dag er voor. Toen ben ik op de terug weg nog aardig verburnd. Wat een zon. Jeetjemineetje. Ook een middag op het strand kon niet ontbreken. En 'savonds de cocktails natuurlijk ook niet. Een goede propper wist ons binnen te halen. En dat hebben we geweten. Gelukkig was de cocktail de prijs wel waard. Een perfecte dag. Maandag ochtend hebben we nog geprobeerd te zien wat we zondag gemist hadden (centrum van de stad, arena voor stierenvechten, centraal station, mega fontein en parlement gebouw) maar de tijd ging hard. Veel te hard en smiddags was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Dinsdag zijn we naar San Sebastian geweest. Dit was ook erg leuk. Strand, wandelen, kerkjes, lekker eten, perfectie.

We hebben het ontzettend goed gehad en daarom was het vanmorgen ook wel ineens heel stil toen ik ze op de bus had gezet en ik ineens alleen op mn kamer huiswerk zat te maken.
Gelukkig is het maar de stilte voor de storm want zondag komen papa, mama, Jade & Esmee alweer.

Met veel reisjes, bezoek, leuke dingen en een positieve mind gaat de tijd veel te hard en geniet ik volop.

Liefs en zonnige groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6885

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Internationale minor

Landen bezocht: