Laatste weekendje met Jade in Arrasate - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu Laatste weekendje met Jade in Arrasate - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Sifra - WaarBenJij.nu

Laatste weekendje met Jade in Arrasate

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

07 Juni 2015 | Spanje, Málaga

Ja, het moment was dan echt aangebroken voor het laatste weekendje met Jade in mijn appartementje in Baskenland.
Vrijdagochtend kwam ze aan. De eerst volgende bus zou pas om 12 uur komen. We hebben toen maar besloten om de stad in te gaan en te winkelen! Heerlijk, wat was dat lang geleden. Na honderd vreselijke outfits hebben gepast, hebben we een heleboel leuke dingen gekocht. Daarna hebben we nog ergens (restaurant met de gouden bogen HAHA) wat gegeten en uiteindelijk hebben we de bus naar huis genomen. 'S avonds wilden we film kijken of iets dergelijks maar we waren te moe dus we zijn lekker gaan slapen. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan voor de sportschool. We hebben keihard getraind en na bijna valpartijen van Jade en zweterige vieze mannetjes zijn daarna weer naar huis gegaan. Tijd om aan school te werken. 'S avonds zijn we lekker uiteten geweest en hebben we voetbal gekeken (bilbao tegen barcelona, uiteraard waren we voor Bilbao).
Zondag besloten we om een dagje naar San Sebastian te gaan. We hadden prachtig weer en hebben heerlijk op het strand gelegen. Ook zijn we nog naar het aquarium geweest. En we waren onze studentenkaart vergeten dus het was helaas de volledige prijs maar het was het waard. Ookal was het voor mij niet de eerste keer. Ze hebben hier weer heel andere vissen dan in Blijdorp. En over de studentenkaart, dat is voor mij echt een verschil, ik laat hier overal m'n studentenkaart zien want je krijgt overal korting. En dat gaat echt wel over 3 tot 7 euro. Super chill. Misschien als ik terug ben in Nederland er ook meer op ga letten. Want katjing katjing, dat scheelt weer in de portemonnee.
'S avonds hebben we weer aan school gezeten, wat Jade langer heeft volgehouden dan ik.
Maandag wilde we een plaatsje bezoeken dat ons heel leuk leek.
Ik had op internet opgezocht dat je via Vitoria-Gasteiz moest reizen. Dus, hup hup wij naar Vitoria-Gasteiz. Eenmaal daar aangekomen, vertelt een vrouw ons dat we vanaf daar niet naar Orroa konden. We moesten eerst naar Eibar (weer helemaal naar boven, en het ergste: via Arrasate) en daar de bus richting Orroa nemen. Nou we zijn in Eibar gestrand want de bus kwam niet opdagen (eigenlijk zaten we gewoon bij de verkeerde bushalte). We hebben de stad bekeken, lekker wat gegeten en gedronken en vooral nog even genoten samen. Dinsdag ochtend heb ik Jaad op de bus naar huis gezet. Ik heb het al meerdere keren gezegd, maar ook via deze weg Jaad: dankjewel voor alles wat je investeert en dankjewel dat je er afgelopen periode voor me was. Dat je je woord hebt gehouden over elke maand langskomen betekent veel voor me. Je bent de beste :D

Dinsdag en woensdag ben ik naar school geweest, voor eindopdrachten, eindpresentaties en danslessen. Ja, typisch Baskische dansen. En donderdag: tijd om naar Malaga te gaan. Over Malaga zal ik in mijn volgende blog schrijven, maar bij deze alvast: het is heerlijk. Wat een prachtige stad. Ik geniet want ik besef dat het er allemaal bijna opzit. Nog maar 23 dagen. Wat zie ik er naar uit om iedereen weer te zien. Om weer op de koffie te gaan bij opa en oma en om te kroelen met Guus. Om de zondag weer te kunnen doorbrengen met Rikkie en weer naar mijn stage te gaan. Om bij te kletsen met mijn lieve vriendinnetjes en vooral om weer thuis te wonen. Wat zie ik er ontzettend naar uit om elke dag weer bij Papa, Mama, Jade en Esmee te zijn. Bizar.

Maar ik besef me ook heel goed dat ik nu nog even moet genieten omdat ik dit moment nooit meer terug ga krijgen. Dus zal ik eens wat leuks vertellen? Ik ga nu lekker op het strand chillen in de zon met 27 graden en dat genieten even waarmaken.

Besos & buenos dias
(genieten is wel van korte duur, als ik dinsdag in Arrasate kom, moet ik keihard aan de bak voor school haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sifra

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6878

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 30 Juni 2015

Internationale minor

Landen bezocht: